مقالات   
 

 پرونده‌ای برای انرژی‌های نو

به پایان رسیدنِ منابع سوخت فسیلی و روبه‌رو شدن با تغییراتی جبران‌ناپذیر در حوزه‌ی محیط‌زیست از پیامدهای رشد روزافزون مصرف انرژی در سطح جوامع است؛ که زنگ خطر را برای همه‌ی زمینیان به صدا درآورده است...

ارسال کننده: امیر یاشار فیلا
تاریخ ارسال: دوشنبه 17 آبان 1400
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

به پایان رسیدنِ منابع سوخت فسیلی و روبه‌رو شدن با تغییراتی جبران‌ناپذیر در حوزه‌ی محیط‌زیست از پیامدهای رشد روزافزون مصرف انرژی در سطح جوامع است؛ که زنگ خطر را برای همه‌ی زمینیان به صدا درآورده است. به‌کارگیریِ انرژی‌های نو یا همان منابع بازیافتنی (تجدیدپذیر) انرژی تنها راهی است که می‌تواند ما را از پیامدهای ناشی از مصرف بی‌رویه‌ی انرژی نجات دهد. در حقیقت، همه‌ی این شرایط دست‌به‌دست هم داده‌اند تا در پایانِ این ماجرا همه رو به سوی منابع بازیافتنیِ انرژی داشته باشند. به همین بهانه، خبرگزاری سینا («سیناپرس» یا خبرگزاری علم و فرهنگ) در واپسین هفته‌ی دی‌ماه، پرونده‌ای ویژه درباره‌ی ابعاد گوناگونِ این موضوع آماده و منتشر کرده است؛ که به پیوست در دست‌رس کاربران ارجمند iiiwe است.
در این پرونده می‌توانید مطالبی خواندنی درباره‌ی انرژی‌های نو و بازیافتنی ، راه‌های استفاده از آن و چالش‌های زیست‌محیطیِ موضوع بخوانید.

عناوین شماری از مطالب این پرونده‌ی ویژه عبارت‌اند از :
ـ گنجینه‌ای از انرژی‌های نو در ایران
ـ گره کمبود منابع، بازشدنی است
ـ نبود زیرساخت‌های موردنیاز، علت اصلی مغفول ماندنِ انرژی پاک خورشیدی
ـ سهم انرژی‌های نو در سبد مصرف انرژیِ ایران و جهان
ـ تجاری‌سازیِ تجهیزات انرژی‌های بازیافتنی
ـ ظرفیت بالای تابش خورشید در ایران
ـ احیای نبض زیستِ شهرها با کمک انرژی خورشیدی
و...


 
 نظرات