مقالات   
 

 نرم‌افزاری برای مدیریت تونل در شرایط برخط

عنوان مقاله : طراحی نرم‌افزار مبتنی بر مهندسی دانش جهت مدیریت تونل در شرایط برخط / نویسندگان : شادی آب‌پیکر، مهدی قطعی ...

ارسال کننده: فرزانه جهانمردی
تاریخ ارسال: چهارشنبه 27 بهمن 1400
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
عنوان مقاله : طراحی نرم‌افزار مبتنی بر مهندسی دانش جهت مدیریت تونل در شرایط برخط
نویسندگان : شادی آب‌پیکر، مهدی قطعی
انتشاریافته در : دوفصلنامه‌ی «پژوهش‌های عمران و محیط زیست»، دوره‌ی ۱، ۱ (ویژه‌نامه‌ی راه و ترابری)، پاییز و زمستان ۱۳۹۳.

چکیده :
استفاده بهینه از تجهیزات حمل­و­نقل در کشورهای پیشگام حمل ­ونقل هوشمند امری حائز اهمیت می­باشد. تونل­ها یکی از ساختارهای حمل­ ونقل می­باشند که شامل انواع مختلفی از سیستم­های هوشمند نظیر جت­فن­ها، چراغ­های ال­-ای-دی دوربین­های نظارت تصویر و ... می­باشند. وجود یک اتاق کنترل جهت مدیریت این سنسورها، تصمیم­ گیری در شرایط مختلف را تسریع می­بخشد. در این مقاله به تشریح نحوه عملکرد این اتاق کنترل جهت مدیریت سیستم­های هوشمند درون تونل پرداخته شده است و بر اساس دیدگاه های مهندسی دانش، به استخراج تجربیات در مدیریت تونل اقدام شده است. این تجربیات به عنوان پایگاه دانش یک سیستم خبره تبدیل شده و از آن برای مدیریت تونل استفاده می‌شود. در بخش مهندسی دانش الگوریتم­های یادگیر به طور مداوم در حال اجرا هستند و ضمن استخراج تجربه، گزارش­هایی را جهت تحویل به مدیریت تونل فراهم می­آورند. در نهایت درخت نیوبیز در کمترین زمان ممکن و بیشترین دقت بهترین نتیجه را روی ارزیابی انجام شده روی تونل نیایش ارائه داده است.

کلیدواژه‌ها :
سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند، الگوریتم‌های یادگیر، مهندسی دانش، مدیریت تونل.


 
 نظرات