مقالات   
 

 ارزیابی لرزه‌ای با تحلیل‌های بارافزون

نام مقاله: ارزیابی لرزه‌ای ساختمان‌های جداسازی‌شده با بهره‌گیری از تحلیل‌های بارافزون / پدیدآورندگان: مهدی پورشاء، حسین نخستین فعال ...

ارسال کننده: امیر یاشار فیلا
تاریخ ارسال: چهارشنبه 21 آبان 1399
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
نام مقاله: ارزیابی لرزه‌ای ساختمان‌های جداسازی‌شده با بهره‌گیری از تحلیل‌های بارافزون
پدیدآورندگان: مهدی پورشاء، حسین نخستین فعال
انتشاریافته در: نشریه‌ی «مهندسی عمران شریف» (تابستان ۱۳۹۴)
شمار صفحه‌ها: ۱۳
اندازه‌ی فایل: ۴.۷ مگابایت

چکیده :
در این مطالعه دقت روش‌های تحلیل بارافزون در ارزیابی لرزه‌ای ساختمان‌های جداسازی‌شده‌ی پایه بررسی شده است. برای این منظور، ۲ سازه‌ی قاب خمشی فولادی متوسط با ارتفاع کوتاه و متوسط (۳ و ۹ طبقه) در نظر گرفته شده و با استفاده از جداسازهای لاستیکی با هسته‌ی سربی (L‌R‌B) جداسازی شده‌اند. برای هر سازه، ۳ نوع جداساز با سختی‌های مختلف، شامل جداسازهای سخت (H) جداسازهای متوسط (N) و جداسازهای نرم (S) در نظر گرفته شده است. تحلیل‌های تاریخچه‌ی زمانی غیرخطی با استفاده از رکوردهای حوزه‌ی دور با شدت‌های مختلف و همچنین تحلیل‌های بارافزون با به‌کارگیری ۴ توزیع بار گوناگون برای ساختمان‌های جداسازی‌شده اجرا شده‌اند. همچنین، به‌منظور در نظر گرفتن اثر مودهای ارتعاشی بالاتر در سازه‌ی جداسازی‌شده با ارتفاع متوسط، روش تحلیل بارافزون مودال (M‌P‌A) اعمال شده است. نتایج تحلیل‌ها و همچنین دقت تحلیل‌های بارافزون در محاسبه‌ی پاسخ‌های لرزه‌ای مختلف به تفصیل در این نوشتار بررسی شده است.

کلیدواژه‌ها :
جداسازی پایه، نشیمن‌های لاستیکی با هسته‌ی سربی، تحلیل دینامیکی غیرخطی، تحلیل استاتیکی غیرخطی (بارافزون)، تحلیل بارافزون مودال.

 
 نظرات