مقالات   
 

 جلوه‌های بتن در ساختمان استاد قالیبافیان

عنوان مقاله: جلوه‌های بتن در معماری ساختمان زنده‌یاد استاد قالیبافیان (ایران فریمکو) / نویسندگان: علی‌اصغر کیهانی، جاوید خطیبی طالقانی ...

ارسال کننده: سهراب شیروانی‌فر
تاریخ ارسال: سه شنبه 17 مهر 1397
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
عنوان مقاله: جلوه‌های بتن در معماری ساختمان زنده‌یاد استاد قالیبافیان (ایران فریمکو)
نویسندگان: علی‌اصغر کیهانی، جاوید خطیبی طالقانی

چکیده :
در این مقاله به معرفی بتن و نماهای سیمانی به عنوان اجزا و بافت نما های داخلی و خارجی, کفسازی ومبلمان اداری به منظور شناساندن قابلیت های هنری و زیبایی شناسی بتن در طراحی و اجرای ساختمان مرکزی ایران فریمکو به کار رفته پرداخته شده است. این ساختمان در پنجمین همایش روز ملی بتن به عنوان طرح برتر معرفی و در همان روز به نام ساختمان استاد قالیبافیان نام گذاری شد. همچنین سر درب این مجتمع که دارای طراحی منحصر به فرد با استفاده از ستون های دوگانه بوده و در راس آن مکعب های بتنی به عنوان نماد علم و مصالح ساختمانی معرفی می شود. استفاده مجدداز قطعات بتنی شکسته به عنوان نماهای نفیس در بدنه ستون و بخش های ساختمان بیانگر قابلیت بهیافت بتن شکسته و بریده شده در کارهای معماری می باشد. معرفی این اثر می تواند سرآغازی برای معماران و مهندسان باشد که به بتن فراتر از نقش سازه ای به عنوان عنصر معماری و زیبایی شناسی توجه ویژه نمایند.

کلیدواژگان :
بتن، نمای بتنی، بتن ساب‌خورده، مواد آب‌زدا، بتن برش‌خورده، سنگدانه‌های تزیینی، سیمان پرتلند خاکستری و سفید، رنگدانه‌ی معدنی.

 
 نظرات