مقالات   
 

 رقابت‌پذیری شهری با برندسازی معماری

نام مقاله: خوانشی از جایگاه و نقش برندسازیِ معماری بر رقابت‌پذیریِ شهری در شهرهای جهانی / پدیدآورندگان: قاسم مطلبی، شاهین حیدری، شهرام شیرمحمدی ...

ارسال کننده: گروه رسانه‌ای دیرین
تاریخ ارسال: سه شنبه 16 اسفند 1401
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

نام مقاله: خوانشی از جایگاه و نقش برندسازیِ معماری بر رقابت‌پذیریِ شهری در شهرهای جهانی
پدیدآورندگان: قاسم مطلبی، شاهین حیدری، شهرام شیرمحمدی
انتشاریافته در: فصل‌نامه‌ی «مدیریت شهری» (شماره‌ی ۴۰، پاییز ۱۳۹۴)
شمار صفحه‌ها: ۳۰
فرمت: PDF
اندازه‌ی فایل : ۱.۳۰ مگابایت

چکیده :
امروزه با پدیدار شدنِ شهرهای جهانی و گسترش مرزهای جهانی شدن به مثابه‌ی مؤلفه‌ای تأثیرگذار بر اقتصاد صنعت، به‌ویژه صنعت معماری شهرها، التفات به مفاهیمی مانند «برند و برندسازی» از مهم‌ترین مقوله‌ها در زمینه‌ی شناخت و تعیین جایگاه واقعی معماری در عصر نوین جهانی به شمار می‌رود. بر این شالوده، در این نوستار به جایگاه برند در صنعت معماری در ابعاد تکمیل‌کننده‌ی آن، در بعد رقابت‌پذیریِ شهرها از یک سو و اثربخشی آن بر پدیدارسازیِ شهرهای جهانی در عرصه‌ی اقتصاد فراملی پرداخته شده است.
روش پژوهش در این مقاله در مرحله‌ی نظری روش توصیفی ـ تحلیلی بوده است، که با ابزار مطالعه‌های کتابخانه‌ای و تکنیک‌های فیش‌برداری و روش اسنادی انجام گرفته است؛ و در بخش تحلیلی نیز از روش تحلیلی بهره جُسته شده است. در پایان ضمن اشاره به اندازه و چه‌گونگی تأثیر معماری بر رقابت‌پذیری و ابعاد شهرهای جهانی، مواردی چند درباره‌ی مفهوم برندسازی معماری برشمرده شده و چند راه‌کار در پیوند با وضعیت ایران، به‌ویژه کلان‌شهر تهران، پیشنهاد شده است.

کلیدواژه‌ها :
برند، برندسازیِ معماری، رقابت‌پذیری، شهرهای جهانی.


 
 نظرات